ADNOC investeert $45 miljard om wereldwijde speler in downstream markt te worden

ABU DHABI, Verenigde Arabische Emiraten-Zondag 13 Mei 2018 [ AETOS Wire ]

• ADNOC gaat ’s werelds grootste geïntegreerde raffinage- en petrochemische complex bouwen in Ruwais, Verenigde Arabische Emiraten.
  • Via nieuwe partnerships en investeringsmogelijkheden wil ADNOC de waarde van elk geproduceerd vat verder op rekken en een hefboomeffect te hebben op de groeiende vraag naar hoogwaardige downstreamproducten.
  • De downstreamstrategie zorgt voor meer dan 15.000 banen en een bijdrage van 1% jaar aan het GDP per jaar.

The Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) heeft vandaag plannen onthuld om in de komende vijf jaar 45 miljard dollar te investeren samen met partners om een toonaangevende wereldwijde downstreamspeler te worden. De plannen werden onthuld op het ADNOC Downstream Investment Forum, dat zondag plaatsvond in Abu Dhabi, VAE. Het evenement bracht meer dan 40 CEO’s en 800 senior business leiders uit de wereldwijde olie- en gas-, energie-, petrochemische en financiële industrieën, alsmede vele andere sectoren.

ADNOC
Sean McCarthy, +971564067996
smccarthy@adnoc.ae

Permalink : https://www.aetoswire.com/nl/news/adnoc-investeert-45-miljard-om-wereldwijde-speler-in-downstream-markt-te-worden/nl