News Articles

AMAALA en OceanoScientific stuurt het milieuonderzoek zeilexpeditie RIYADH, Saoedi-Arabië -Wednesday 4 November 2020

Wetenschappelijke expeditie van twee weken om de impact van chemische verontreinigingen op waterlichamen en op de menselijke gezondheid te bestuderen Maxi-catamaran AMAALA Explorer, een koolstofvrij schip, ceremonieel gelanceerd door HSH Prins Albert II van Monaco, keert met succes terug naar Monaco na 1500 zeemijlen over de Middellandse Zee te hebben afgelegd om monsters van chemische verontreinigingen te verzamelen AMAALA, de ultraluxe bestemming aan de noordwestkust van Saoedi-Arabië, ging de zee op met het in Monaco gevestigde OceanoScientific tijdens een wetenschappelijke expeditie van twee weken. De expeditie was in overeenstemming met AMAALA’s wens om de impact van rivier waterverontreinigende stoffen op het leven van mensen en zeeleven te meten en te begrijpen. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

AMAALA kiest luchtspiegeling geïnspireerde luchthaven design van Foster + Partners om een ultra-luxe bestemming... -Wednesday 24 June 2020

AMAALA, de ultra-luxe bestemming langs de noordwestkust van Saudi-Arabië, heeft plannen onthuld voor een nieuwe internationale luchthaven, met een ontwerp geïnspireerd op de optische illusie van een woestijnluchtspiegeling. Het ontwerp van de terminal en de verkeerstoren is bedacht door het Britse architecten- en ontwerpbureau Foster + Partners, terwijl het luchthavenmasterplan is ontworpen door Egis, een internationaal advies- en ingenieursbureau. Het zal unieke ontwerppraktijken integreren, geïnspireerd door de locatie. De luchthaven moet in 2023 worden voltooid en zal naar schatting een miljoen reizigers per jaar herbergen zodra deze officieel is geopend. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Triple Bay Construction van AMAALA onder toezicht van Saoedi-Arabische Parsons -Tuesday 9 June 2020

(BUSINESS WIRE)-- AMAALA, de ultra-luxe bestemming aan de noordwestkust van Saudi-Arabië, benoemde Saudi Arabian Parsons Limited (Parsons), die na een aanbesteding voor de bouw het contract voor bouwtoezicht kreeg. De leverancier van digitaal ingeschakelde oplossingen neemt de rol van ingenieur op zich en houdt toezicht op de uitvoering van de lopende werkzaamheden in fase I van Triple Bay. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

AMAALA benoemt HKS Architects masterplanner van Triple Bay en The Coastal Development -Tuesday 17 March 2020

AMAALA, de ultra-luxe bestemming langs de noordwestelijke kustlijn van Saudi-Arabië, heeft de benoeming aangekondigd van het internationale ontwerpbureau HKS Architects als masterplanner voor Triple Bay en The Coastal Development. AMAALA speelt zich af in het natuurreservaat Prince Mohammed bin Salman en brengt de wensen en ambities van een gemeenschap die gepassioneerd is door het vormgeven en beleven van transformerende momenten tot leven. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

AMAALA onthult Denniston als masterplanner van het eiland -Wednesday 11 March 2020

AMAALA, de ultraluxe bestemming aan de noordwestelijke kustlijn van Saoedi-Arabië, heeft de benoeming aangekondigd van het toonaangevende architectenbureau Denniston als Masterplanners voor het eiland. Chief Executive Officer van AMAALA, Nicholas Naples, zei: “AMAALA heeft een unieke positionering binnen de wereldwijde gastvrijheidportfolio, gericht op het selecteren van reizigers die op zoek zijn naar innovatieve ervaringsgerichte ontsnappingen. Onze ambitie is om persoonlijke ervaringen te creëren, afgestemd op de individuele behoeften van elke gast. Ondergedompeld in de filosofieën van kunst, welzijn en geïnspireerd door de puurheid van de Rode Zee, zijn we verheugd om samen met Jean-Michel Gathy en Denniston onze visie voor het eiland tot leven te brengen. Het is hier waar onze gasten een transformationele reis zullen maken en de ziel zullen voeden door kunst en cultureel aanbod, met kansen voor co-creatie van filantropische kunst.” Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

AMAALA benoemt Foster + Partners als architecturaal adviseur -Sunday 1 March 2020

AMAALA, de ultraluxe bestemming langs de noordwestelijke kustlijn van Saoedi-Arabië, heeft de benoeming aangekondigd van het Britse bekroonde architectenontwerp- en ingenieursbureau Foster + Partners. Het bedrijf zal optreden als architecturaal adviseur van de ontwikkeling. Geworteld in de filosofieën van kunst, wellness en de puurheid van de Rode Zee, is AMAALA gevestigd in het natuurreservaat Prince Mohammed bin Salman in drie unieke gemeenschappen: Triple Bay, The Island en The Coastal Development. Het trio van communities zal drie verschillende sets van ervaringen voor bezoekers vertegenwoordigen, waarbij Foster + Partners verantwoordelijk zijn voor innovatieve en duurzame ontwerpoplossingen in de masterplannen en projecten van AMAALA. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

AMAALA werkt samen met de Prince Albert II of Monaco Foundation, het Centre Scientifique de Monaco en het Oceanografisch... -Thursday 3 October 2019

AMAALA, het ultra-luxe ontwikkelingsproject gelegen langs de Rode Zee kust van Saudi-Arabië, die gericht is op integratie van welzijn en gezond leven, heeft op vrijdag 27 september een samenwerkingsovereenkomst getekend met The Prince Albert II of Monaco Foundation, het Centre Scientifique de Monaco en het Oceanografisch Instituut. De VIP Signing Ceremony vond plaats in het Oceanografisch Instituut op de laatste avond van de Monaco Yacht Show en werd bijgewoond door ZKH Prince Albert II van Monaco, AMAALA Chief Executive Officer Nicholas Naples, de AMAALA Advisory Board, geselecteerde partners van het merk en gewaardeerde gasten. De ondertekening werd gevolgd door een VIP-diner, bereid door de 3-sterren Michelin-sterchef Mauro Colagreco. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.