News Articles

Raysut Cement krijgt CE- en NF-certificaten voor conformiteit met Europese normen; bereidt zich voor op export naar... MUSCAT, Oman -Monday 17 May 2021

In een belangrijke goedkeuring die de export naar de markten van de Europese Unie (EU) zal ondersteunen, heeft de grootste cementfabrikant van Oman, Raysut Cement Company (RCC), CE- en NF-certificeringen ontvangen, twee strikte wereldwijde kwaliteitsnormen die valideren RCC’s naleving van EU-normen bij de productie van cement. De op de Muscat Stock Market (MSM) genoteerde RCC zei dat de certificeringen komen op een moment dat het de export naar nieuwere wereldmarkten uitbreidt. Momenteel wordt 50 procent van de productie van het bedrijf geëxporteerd naar Oost-Afrika, India, de Malediven, Zuid-Afrika en eilanden in de Indische Oceaan. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Raysut Cement organiseert baanbrekende ceremonie voor de Duqm-fabriek van $ 30 miljoen in Oman -Sunday 15 November 2020

Raysut Cement Company (RCC), de grootste cementfabrikant van Oman, hield een baanbrekende ceremonie die de start van de bouw van zijn nieuwe maaleenheid van US $ 30 miljoen in Duqm in Oman inluidde. De ontwikkeling van de Duqm-fabriek, een strategische uitbreiding voor het in Muscat Stock Market genoteerde RCC, vormt een aanvulling op het leiderschap van het bedrijf in de cementproductie en voegt nog eens 1 miljoen ton toe aan de productie van de groep, waardoor het totaal op 7,4 miljoen ton per jaar komt. “Het baanbrekende is in twee opzichten een mijlpaal voor RCC. Het zal aanzienlijk bijdragen aan onze ambitieuze doelstellingen voor capaciteitsuitbreiding van 10 miljoen ton tegen 2022, die naar verwachting in de nabije toekomst verder zal worden opgeschaald tot 22 miljoen ton. Ten tweede zal het ons helpen om meer werkgelegenheid te creëren en zo onze inspanningen te ondersteunen om de sociale en economische vooruitgang in Oman te verbeteren,” zei Joey Ghose, CEO van de Groep. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als...

Raysut Maldiven Cement JV gevormd; Aankoop van LafargeHolcim Stake voltooid -Sunday 18 October 2020

Oman’s grootste cementfabrikant, Raysut Cement Company (RCC), zei dat het de overname van 75 procent van de cementterminal van LafargeHolcim op Thilafushi Island in de Maldiven heeft gesloten, en een nieuwe joint venture – Raysut Maldives Cement Pvt. Ltd. – is gevormd. De nieuwe entiteit met de State Trading Organization (STO) van de Maldiven die 25 procent bezit, heeft plannen om de capaciteit van de terminal, momenteel 75.000 ton per jaar, in de toekomst met meer dan 100 procent uit te breiden tot meer dan 200.000 ton per jaar. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Pionier Cement uit de VAE betrokken bij ontwikkeling Greenfield Cement Project van 200 miljoen dollar in Georgië -Thursday 17 October 2019

Pionier Cement Industries (“Pionier Cement”) uit de VAE, onderdeel van de Omaanse Raysut Cement Company SAOG (RCC), is bezig met de oprichting van een geïntegreerde cementfabriek met een capaciteit van 1,2 miljoen ton per jaar in Georgië, Oost-Europa. Pionier Cement is eigenaar van een concessie aan de kalksteenmijnen in Georgië die de belangrijkste grondstoffen voor dit project zullen leveren. Georgia biedt Pioneer Cement de mogelijkheid om vanuit het Midden-Oosten te diversifiëren naar een markt met een grote infrastructuurgroei en een tekort aan klinker en hoogwaardig cement, zei het bedrijf in een verklaring. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Results 1-13 of 4